Katherine Crowley, Kathi Elster „10 sposobów na zołzę w pracy”

10-sposobow-na-zolze-w-pracy_K-Elster-K-Crowley,images_big,9,978-83-7489-557-6Stosunki pomiędzy kobietami zazwyczaj są bardzo napięte. Jeżeli są one pozytywne, to zarówno współpraca zawodowa jak i wzajemne relacje są doskonałe. Jeśli jednak nie potrafimy się ze sobą dogadać, to współpraca okazuje się prawdziwym horrorem i szkołą przetrwania. Poradnik „10 sposobów na zołzę w pracy” napisany przez Katherine Crowley i Kathi Elster zawiera cenne informacje, jak poukładać albo załagodzić relacje kobietą z piekła rodem.

Katherine Crowley jest psychoterapeutką z dyplomem Uniwersytetu Harwarda, zaś Kathi Elster z zawodu jest coachem i konsultantem zawodowym. Na co dzień obie panie wspólnie prowadzą firmę szkoleniową, której zadaniem jest łagodzenie konfliktów i przezwyciężanie sytuacji kryzysowych w miejscu pracy. Pewnego dnia autorki poradnika otrzymały propozycję od jednego z dyrektorów pewnej korporacji o poprowadzenie wykładu na temat tzw. „women haters”, czyli wrogów kobiet. Stąd narodził się pomysł na powstanie „10 sposobów na zołzę w pracy”.

Kim są wyżej wspomniane kobiety? Tym mianem określa się głównie kobiety, które są podłe wobec swoich koleżanek z pracy, czyli potocznie nazywane zołzami. Jak rozpoznać zołzę? To bardzo proste, ponieważ ten typ kobiety w miejscu pracy zachowuje się jak tyran raniąc, obrażając i nieustannie krytykując, a tym samym doprowadzając do łez swoje współpracowniczki. Ponadto: ignorują inne przedstawicielki swojej płci, patrzą na nie z pogardą, zazdroszczą sukcesów innym kobietom oraz toczą z nimi ciągłą walkę.

Autorki przedstawiają zachowania, które nie tylko rujnują wzajemne relacje, ale również utrudniają codzienne funkcjonowanie w firmie: plotki, niezdrowa rywalizacja, sabotaż czy bezwzględna krytyka. Obie panie zgodnie twierdzą, że kontakty zawodowe w przypadku przedstawicielek płci pięknej są bardziej skomplikowane, ponieważ nakładają się na nie emocje, przeważnie te negatywne: żal, zazdrość czy osobiste uprzedzenia. Katherine i Kathi zapoznają czytelnika z kilkoma rodzajami zołz, ich zakresem działania oraz arsenałem broni, z której toczą działa. Jak się okazuje, dla każdej z nich obowiązuje inna strategia. Jednocześnie tłumaczą, jak przemienić toksyczne relacje w takie, które będą korzystne dla obu stron.

Ten niepozorny cienki i mały poradnik tak naprawdę stanowi skarbnicę wiedzy. Napisany jest zrozumiale i przejrzyście, dzięki czemu jest przyjemniejszy dla oka. Może nie jest kolorowy, ale poszczególne kategorie widoczne są od razu. Poza wyszczególnieniem poszczególnych zołz oraz wskazówkami jak sobie z nimi radzić, w poradniku znajdziemy również garść cennych i motywujących cytatów.

Książka skierowana jest przede wszystkim do kobiet, które padły ofiarą walki i rywalizacji z innymi współpracowniczkami. Jest to również idealna pozycja dla pań, które rozpoczynając pracę w nowym miejscu są zaskoczone wzajemnymi (negatywnymi) relacjami zawodowymi. Ponadto jest to idealny poradnik dla czytelniczek, które zajmują stanowiska kierownicze lub zarządzają zasobami ludzkimi i chciałyby zrozumieć, jak pokonywać tego typu konflikty między pracowniczkami. W „10 sposobom na zołzę w pracy” wyczytamy jak zarządzać relacjami w pracy, jak skutecznie nauczyć się komunikacji i asertywności oraz jak poradzić sobie w toksycznej sytuacji. Dzięki poradom Katherine i Kathi, żadna zołza nigdy więcej nie będzie stanowiła problemu. Jak się okazuje, istnieją sposoby, by je okiełznać.

Za książkę dziękuję:

463568

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s